Garantie

Kwaliteit & Certificaat

Veiligheid op de werkvloer, daar maken we ons hard voor. We denken dat je die veiligheid kunt waarborgen door alleen hijs – en hefmiddelen van goede kwaliteit te gebruiken. Die kwalitatieve en veilige middelen leveren we. Producten voldoen minimaal aan de wettelijk voorgeschreven eisen en EKH-richtlijnen. Daar doen we absoluut geen concessies in. We selecteren zelf nauwkeurig ons assortiment en alleen de beste merken worden toegevoegd. Leveranciers selecteren we op leverbetrouwbaarheid, werkomstandigheden, kwaliteit, duurzaamheid en prijs. Hierdoor staan we voor 100% achter onze producten. Door de scherpe prijs laten we je graag zien dat kwaliteit en veiligheid ook betaalbaar is.

Alle producten kunnen op verzoek tegen betaling voorzien worden van een EKH-certificaat. Het certificaatnummer correspondeert met het nummer dat op het product wordt gedrukt, gegraveerd of ingeslagen. Wanneer je een product certificeert kun je bij inspecties en ongevallen aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om de veiligheid van de gebruiker te waarborgen. Op onze website vind je uitgebreide achtergrondinformatie over onze producten. Neem bij vragen contact met ons op, adviseurs staan voor je klaar om je vooruit te helpen.

 

Garantie

Gratis reparatie bij fabricagefout
Bij al onze producten geldt een garantie van 1 jaar op fabricagefouten. Let op, de factuur dient als je garantie bewijs. Voor alle producten die je bij ons aankoopt, geldt een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik goed moet functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien we zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het product wordt dit gedaan door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Betaalde reparatie bij gebruikersschade
Wanneer een product defect is door eigen schuld, heet dit gebruikersschade. Dit valt niet onder de garantie. We helpen je alsnog met reparatie van het product, maar daarvoor moet je wel betalen. We onderzoeken eerst je product en maken een offerte zodat je kan beslissen of je wilt dat we het product repareren. Voor een onderzoek rekenen we onderzoekskosten. 

Onderhoud product
Onderhoud en inspectie moet jaarlijks uitgevoerd zijn door een EKH-bedrijf. De garantie geldt alleen bij normaal gebruik volgens de EKH-richtlijnen. Bij een elektrische kettingtakel zijn slijtageonderdelen zoals koolborstels, remschijven en remvoeringen uitgesloten van de garantie.

Repareren/Keuren jullie mijn product thuis of moet ik het opsturen?
Repareren en keuren is alleen mogelijk bij ons. Je kunt het product opsturen (de kosten van opsturen zijn voor jezelf). Je hebt ook de mogelijkheid om het product af te geven bij ons magazijn. Voor het opsturen of afgeven van een product voor reparatie kun je contact op nemen met onze klantenservice.

Wie repareert mijn product?
We beschikken over eigen monteurs die de producten keuren en repareren.

Hoe meld ik online mijn reparatie aan?
Neem contact op met onze klantenservice.